Warunki umowy

I. Postanowienia podstawowe

Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej "Warunkami Handlowymi") zostały wydane na podstawie § 1751 i następnych ustawy nr 89/2012 Dz.

(zwany dalej "Sprzedającym")

 

  1. Niniejszy Regulamin reguluje wzajemne prawa i obowiązki Sprzedawcy i osoby fizycznej, która zawiera umowę kupna poza swoją działalnością gospodarczą jako konsument lub w ramach swojej działalności gospodarczej (zwanej dalej: "Kupującym") za pośrednictwem interfejsu internetowego znajdującego się na stronie internetowej dostępnej pod adresem www.portretownik.pl (zwanej dalej "Sklepem internetowym").
  2. Postanowienia niniejszych warunków stanowią integralną część umowy kupna-sprzedaży. Wszelkie odmienne postanowienia Umowy zakupu mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych Warunków.
  3. Niniejszy Regulamin oraz Umowa sprzedaży zostały zawarte w języku polskim.

II.

Informacje o towarach i cenach

  1. Informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych towarów i ich główne cechy, są wymienione w katalogu sklepu internetowego. Ceny towarów zawierają podatek od towarów i usług, wszelkie powiązane opłaty oraz koszt zwrotu towarów, jeżeli ze względu na swój charakter nie mogą one zostać zwrócone w zwykły sposób pocztą. Ceny towarów pozostają ważne przez okres, w którym są wyświetlane w sklepie internetowym. Postanowienie to nie wyklucza negocjacji umowy kupna-sprzedaży na indywidualnie uzgodnionych warunkach.
  2. Wszelkie prezentacje towarów umieszczonych w katalogu sklepu internetowego są i sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna-sprzedaży dotyczącej tych towarów.
  3. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą są publikowane w sklepie internetowym.  
  4. Wszelkie rabaty od ceny zakupu towarów nie mogą być łączone ze sobą, chyba że sprzedawca i kupujący uzgodnią inaczej.

III.

Zamówienie i zawarcie umowy zakupu

  1. Koszty poniesione przez kupującego przy korzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem umowy kupna-sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) ponosi sam kupujący. Koszty te nie różnią się od stawki podstawowej.
  2. Kupujący zamawia towary w następujący sposób:
  • za pośrednictwem konta klienta, jeśli dokonano zakupu online,
  • wypełniając formularz zamówienia bez rejestracji.      

       3.Składając zamówienie, kupujący wybiera towar, liczbę sztuk, sposób płatności i dostawy.

  1. Przed wysłaniem zamówienia Kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych wprowadzonych w zamówieniu. Kupujący wysyła zamówienie do Sprzedającego poprzez kliknięcie przycisku Informacje podane w zamówieniu są uznawane przez Sprzedającego za prawidłowe. Warunkiem ważności zamówienia jest wypełnienie wszystkich obowiązkowych danych w formularzu zamówienia oraz zapoznanie się z niniejszym regulaminem.
  2. Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca prześle Kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail podany przez Kupującego podczas składania zamówienia. Potwierdzenie to jest automatyczne i nie jest uważane za zawarcie umowy. Do potwierdzenia dołączony jest aktualny regulamin Sprzedającego.   Powiadomienie o otrzymaniu zamówienia jest dostarczane na adres e-mail Kupującego.  Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca prześle Kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail podany przez Kupującego przy składaniu zamówienia. Potwierdzenie to jest równoznaczne z zawarciem umowy. Do potwierdzenia dołączony jest aktualny regulamin Sprzedającego. Umowa kupna-sprzedaży zostaje zawarta poprzez potwierdzenie zamówienia przez Sprzedającego na adres e-mail Kupującego.
  3. W przypadku, gdy którekolwiek z wymagań określonych w zamówieniu nie może zostać spełnione, Sprzedający prześle Kupującemu zmienioną ofertę na jego adres e-mail. Zmieniona oferta zostanie uznana za nową propozycję umowy kupna, a umowa kupna zostanie zawarta w takim przypadku poprzez potwierdzenie przez Kupującego przyjęcia tej oferty Sprzedającemu na jego adres e-mail podany w niniejszych Warunkach.
  4. Wszystkie zamówienia zaakceptowane przez sprzedawcę. Kupujący może anulować zamówienie do momentu wysyłki. W takim przypadku Kupujący zostanie obciążony proporcjonalną częścią kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w związku z dotychczasową realizacją zamówienia. Kupujący może anulować zamówienie dzwoniąc pod numer telefonu lub adres e-mail Sprzedającego wskazany w niniejszym Regulaminie.
  5. W przypadku wystąpienia oczywistego błędu technicznego po stronie Sprzedającego przy podawaniu ceny towaru w sklepie internetowym lub podczas procesu zamawiania, Sprzedający nie jest zobowiązany do dostarczenia towaru Kupującemu za tę wyraźnie błędną cenę. Sprzedający informuje Kupującego o błędzie bez zbędnej zwłoki i przesyła Kupującemu poprawioną ofertę na jego adres e-mail. Zmienioną ofertę uznaje się za nową propozycję umowy kupna, a umowa kupna zostaje w takim przypadku zawarta poprzez potwierdzenie jej otrzymania przez Kupującego na adres e-mail Sprzedającego.

IV.

Konto klienta

  1. Na podstawie rejestracji dokonanej przez kupującego w sklepie internetowym, kupujący może uzyskać dostęp do swojego konta klienta. Ze swojego konta klienta kupujący może zamawiać towary. Kupujący może również zamawiać towary bez rejestracji.
  2. Podczas rejestracji konta klienta i zamawiania towarów Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych i zgodnych z prawdą informacji. Kupujący jest zobowiązany do aktualizacji informacji podanych na koncie użytkownika w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Informacje podane przez Kupującego na koncie klienta i przy zamawianiu towarów są uznawane przez Sprzedawcę za prawidłowe.
  3. Dostęp do konta klienta jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności w odniesieniu do informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta klienta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe wykorzystanie konta klienta przez osoby trzecie.
  4. Kupujący nie jest uprawniony do zezwalania osobom trzecim na korzystanie z konta klienta.
  5. Sprzedawca może usunąć konto użytkownika, w szczególności jeśli Kupujący nie korzysta już ze swojego konta użytkownika lub jeśli Kupujący narusza swoje zobowiązania wynikające z Umowy kupna lub niniejszych Warunków.
  6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności w odniesieniu do niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania Sprzedającego lub niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania osób trzecich.

V.

Warunki płatności i dostawa towarów

  1. Kupujący może zapłacić cenę towarów i wszelkie koszty związane z dostawą towarów zgodnie z umową kupna w następujący sposób: płatność online, przelew bankowy online, klasyczny przelew bankowy. 
  2. Jeżeli Kupujący zamówi u Sprzedającego towary, które mają zostać zmodyfikowane zgodnie z życzeniem Kupującego, Sprzedający zażąda zapłaty za te towary z góry w pełnej wysokości ceny sprzedaży. Jeśli cena ta nie zostanie zapłacona w ciągu 14 dni od daty złożenia zamówienia przez Kupującego, zamówienie zostanie automatycznie anulowane przez Sprzedawcę.
  3. Wraz z ceną zakupu kupujący jest zobowiązany do zapłaty sprzedającemu kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towarów w uzgodnionej wysokości. O ile wyraźnie nie określono inaczej poniżej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towarów.
  4. W przypadku płatności bezgotówkowej, zobowiązanie kupującego do zapłaty ceny zakupu jest spełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku bankowym sprzedającego.
  5. Sprzedający nie wymaga od Kupującego żadnego depozytu ani innej podobnej płatności z góry. Zapłata ceny zakupu przed wysyłką towarów nie stanowi depozytu.
  6. Zgodnie z ustawą o ewidencji sprzedaży sprzedawca jest zobowiązany do wydania paragonu kupującemu. Jednocześnie jest on zobowiązany do zarejestrowania otrzymanej sprzedaży u administratora podatkowego online, w przypadku awarii technicznej najpóźniej w ciągu 48 godzin.
  7. Towary są dostarczane do kupującego:
  • na adres wskazany przez kupującego w zamówieniu.

8. wyboru sposobu dostawy dokonuje się w trakcie procesu składania zamówienia.

9. Koszt dostawy towaru w zależności od sposobu wysyłki i odbioru towaru jest określony w zamówieniu Kupującego oraz w potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedającego. W przypadku uzgodnienia sposobu dostawy na specjalne życzenie Kupującego, Kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tym sposobem dostawy.

10. Jeżeli na podstawie Umowy Sprzedaży Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia towaru do miejsca wskazanego przez Kupującego w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru przy dostawie. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie Kupującego konieczne jest wielokrotne dostarczanie towarów, Kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów związanych z wielokrotnym dostarczaniem towarów.

11. Przy odbiorze towaru od przewoźnika Kupujący zobowiązany jest sprawdzić nienaruszalność opakowania towaru, a w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad niezwłocznie powiadomić o tym przewoźnika. W przypadku naruszenia opakowania wskazującego na nieuprawnioną ingerencję w przesyłkę, Kupujący może nie przyjąć przesyłki od przewoźnika.

12. Sprzedający wystawia Kupującemu dokument podatkowy - fakturę. Faktura wysyłana jest na adres e-mail Kupującego.

13.  Kupujący nabywa prawo własności do towarów poprzez zapłatę pełnej ceny zakupu towarów wraz z kosztami dostawy, ale nie przed odbiorem towarów.

14. Odpowiedzialność za przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub utratę towarów przechodzi na kupującego w momencie odbioru towarów lub w momencie, w którym kupujący był zobowiązany do odbioru towarów, ale nie zrobił tego z naruszeniem umowy kupna.

  1. Kupujący, który zawarł umowę kupna poza swoją działalnością gospodarczą jako konsument, ma prawo odstąpić od umowy kupna.
  2. Okres wypłaty wynosi 14 dni
  • od daty otrzymania towarów,
  • od daty przyjęcia ostatniej dostawy towarów, jeżeli przedmiotem umowy jest kilka rodzajów towarów lub dostawa kilku części,
  • od daty przyjęcia pierwszej dostawy towarów, jeżeli przedmiotem umowy jest regularna, powtarzająca się dostawa towarów.

3.1 Sprzedający informuje, a Kupujący przyjmuje do wiadomości, że nie jest możliwe odstąpienie od umów zgodnie z § 1837 Kodeksu cywilnego, w szczególności, że Kupujący nie może odstąpić od umowy, której przedmiotem jest zakup towarów, które zostały zmodyfikowane zgodnie z życzeniem Kupującego (nie ma to jednak wpływu na prawa Kupującego wynikające z odpowiedzialności Sprzedającego za wady zmodyfikowanych towarów).

 3.2 Kupujący nie może, między innymi, odstąpić od Umowy zakupu

  • świadczenia usług, jeżeli zostały one wykonane za uprzednią wyraźną zgodą kupującego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a sprzedawca poinformował kupującego przed zawarciem umowy, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy,
  • dostarczanie towarów lub usług, których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli sprzedawcy i które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy,
  • za dostawę towarów, które zostały zmodyfikowane zgodnie z życzeniem kupującego lub jego osoby,
  • dostawa towarów łatwo psujących się i towarów, które zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami po dostawie,
  • dostawy towarów w zamkniętych opakowaniach, które kupujący wyjął z opakowania i których nie można zwrócić ze względów higienicznych,
  • dostarczenia nagrania dźwiękowego lub wizualnego lub programu komputerowego, jeśli uszkodzone zostało jego oryginalne opakowanie,
  • dostarczanie gazet, czasopism lub magazynów,
  • dostarczenia treści cyfrowych, chyba że zostały one dostarczone na nośniku materialnym i zostały dostarczone za uprzednią wyraźną zgodą kupującego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a sprzedawca poinformował kupującego przed zawarciem umowy, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy,
  • w innych przypadkach określonych w § 1837 Kodeksu cywilnego.

 

4. Aby dotrzymać terminu odstąpienia od umowy, kupujący musi wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy w okresie odstąpienia od umowy.


5. Aby odstąpić od umowy kupna, kupujący może skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia od umowy dostarczonego przez sprzedającego. Kupujący przesyła odstąpienie od Umowy kupna na adres e-mail lub adres do doręczeń Sprzedającego wskazany w niniejszych Warunkach. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Kupującemu otrzymanie formularza.


6. Kupujący, który odstąpił od umowy, ma obowiązek zwrócić towar Sprzedającemu w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Kupujący ponosi koszty zwrotu towaru Sprzedającemu, nawet jeśli ze względu na swój charakter towar ten nie może zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.


7. W przypadku odstąpienia od umowy przez Kupującego, Sprzedawca zwróci Kupującemu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, różnicę pomiędzy środkami pieniężnymi (w tym kosztami dostawy) otrzymanymi przez Sprzedawcę od Kupującego, a kosztami poniesionymi przez Sprzedawcę w celu wytworzenia produktu zgodnie z życzeniem Kupującego. Sprzedający zwróci Kupującemu otrzymane środki w ten sam sposób. W przeciwnym razie tylko wtedy, gdy Kupujący wyrazi na to zgodę i jeśli Kupujący nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów.


8. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca zwróci Kupującemu koszty dostarczenia rzeczy w wysokości odpowiadającej najtańszemu zwykłemu sposobowi dostarczenia oferowanemu przez Sprzedawcę.


9. Jeśli kupujący odstąpi od umowy kupna, sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków kupującemu, zanim kupujący dostarczy mu towary lub udowodni, że wysłał towary do sprzedającego.

VII.

Prawa wynikające z wadliwego wykonania

  1. Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, że towary są wolne od wad w momencie ich odbioru. W szczególności sprzedający jest odpowiedzialny wobec kupującego za to, że w momencie odbioru towaru przez kupującego:
  • towary mają właściwości uzgodnione między stronami, a w przypadku braku porozumienia mają właściwości opisane przez sprzedawcę lub producenta lub oczekiwane przez kupującego ze względu na charakter towarów i na podstawie reklamy prowadzonej przez nich,
  • towary nadają się do celu określonego przez sprzedającego dla ich użycia lub do którego towary tego rodzaju są zwykle używane,
  • towary odpowiadają pod względem jakości lub wykonania uzgodnionej próbce lub wzorcowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone zgodnie z uzgodnioną próbką lub wzorcem,
  • towary są w odpowiedniej ilości i mają odpowiednią miarę, a towary spełniają wymogi przepisów prawa.

 

       2. Sprzedawca ma obowiązki wynikające z wadliwego wykonania co najmniej w takim zakresie, w jakim obowiązki wynikające z wadliwego wykonania są kontynuowane. W przeciwnym razie kupujący jest uprawniony do skorzystania z prawa do wady, które występuje w towarach konsumpcyjnych w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od ich otrzymania.


3. Jeżeli okres, przez który towary mogą być używane, jest wskazany na sprzedawanych towarach, na ich opakowaniu, w instrukcjach dołączonych do towarów lub w reklamie zgodnie z innymi przepisami prawa, zastosowanie mają przepisy dotyczące gwarancji jakości. Gwarantując jakość, sprzedawca zobowiązuje się, że towary będą nadawać się do ich zwykłego celu lub zachowają swoje zwykłe właściwości przez określony czas. Jeśli kupujący słusznie zarzucił sprzedającemu wadę towaru, termin na wykonanie praw z tytułu wadliwego wykonania i okres gwarancji nie biegnie przez okres, w którym kupujący nie może korzystać z wadliwego towaru.


4.Postanowienia, o których mowa w poprzednim akapicie warunków, nie mają zastosowania do towarów sprzedawanych po niższej cenie do wady, dla której uzgodniono niższą cenę, do zużycia towarów spowodowanego ich normalnym użytkowaniem, w przypadku towarów używanych do wady odpowiadającej poziomowi użytkowania lub zużycia, które towary miały w momencie przejęcia przez kupującego, lub jeśli wynika to z charakteru towarów. Kupującemu nie przysługuje prawo do wadliwego wykonania, jeżeli przed przejęciem towaru wiedział, że jest on wadliwy lub jeżeli kupujący sam spowodował wadę.


5. W przypadku wystąpienia wady, kupujący może złożyć reklamację do sprzedawcy i zażądać

  • wymiana na nowe towary,
  • naprawa towarów,
  • rozsądny rabat od ceny zakupu,

6. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy,

  • jeśli towary mają istotną wadę,
  • jeżeli nie może prawidłowo korzystać z rzeczy z powodu ponownego wystąpienia wady lub wad po naprawie,
  • w przypadku dużej liczby wad towarów.

7. Istotne naruszenie umowy to naruszenie umowy, o którym strona naruszająca wiedziała lub musiała wiedzieć w momencie zawarcia umowy, że druga strona nie zawarłaby umowy, gdyby przewidziała naruszenie.

8. W przypadku wady, która stanowi nieistotne naruszenie umowy (niezależnie od tego, czy wada jest usuwalna, czy nieusuwalna), kupujący ma prawo do usunięcia wady lub rozsądnej obniżki ceny zakupu.

9. Jeśli wada podlegająca naprawie wystąpiła wielokrotnie po naprawie (zwykle trzecie roszczenie dotyczące tej samej wady lub czwarte dotyczące różnych wad) lub towary mają większą liczbę wad (zwykle co najmniej trzy wady jednocześnie), kupujący ma prawo żądać obniżenia ceny zakupu, wymiany towarów lub odstąpienia od umowy.

10. Składając reklamację, kupujący jest zobowiązany poinformować sprzedawcę, jakie prawo wybrał. Zmiana wyboru bez zgody sprzedającego jest możliwa tylko wtedy, gdy kupujący zażądał naprawy wady, która okazała się nienaprawialna. Jeśli kupujący nie wybierze swojego prawa z tytułu istotnego naruszenia umowy w terminie, przysługują mu takie same prawa jak w przypadku niematerialnego naruszenia umowy.

11. Jeśli naprawa lub wymiana towaru nie jest możliwa, kupujący może zażądać pełnego zwrotu ceny zakupu po odstąpieniu od umowy.

12. Jeżeli sprzedający udowodni, że kupujący wiedział o wadzie towaru przed odbiorem lub sam ją spowodował, sprzedający nie jest zobowiązany do zaspokojenia roszczenia kupującego.

13. Kupujący nie może domagać się zwrotu towarów przecenionych z powodu, dla którego towary te zostały przecenione.

14. Sprzedawca zobowiązany jest przyjąć reklamację w każdym miejscu, w którym reklamacja może być przyjęta, w miarę możliwości również w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności. Sprzedawca zobowiązany jest wydać Kupującemu pisemne potwierdzenie, kiedy Kupujący skorzystał z uprawnienia, jaka jest treść reklamacji i jakiego sposobu załatwienia reklamacji Kupujący żąda, a także potwierdzenie terminu i sposobu załatwienia reklamacji, w tym potwierdzenie dokonania naprawy i czasu jej trwania, lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji.

15. Sprzedawca lub upoważniony przez niego pracownik podejmie decyzję w sprawie reklamacji w ciągu 5 dni roboczych, w skomplikowanych przypadkach w ciągu 10 dni roboczych. Do terminu tego nie wlicza się czasu odpowiedniego dla danego rodzaju produktu lub usługi, niezbędnego do fachowej oceny wady. Reklamacja, w tym usunięcie wady, musi zostać załatwiona niezwłocznie, w terminie 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, chyba że sprzedawca i kupujący uzgodnią dłuższy termin. Bezskuteczny upływ tego terminu uznaje się za istotne naruszenie umowy, a kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna. Moment, w którym oświadczenie woli Kupującego (wykonanie prawa z wadliwego wykonania) dotrze do Sprzedającego, uważa się za moment złożenia reklamacji.

16. Sprzedający poinformuje Kupującego na piśmie o wyniku reklamacji.

17. Kupującemu nie przysługuje prawo do wadliwego wykonania, jeżeli kupujący wiedział przed przejęciem rzeczy, że rzecz ma wadę lub jeżeli kupujący sam spowodował wadę.

18. W przypadku uzasadnionego roszczenia kupujący ma prawo do odszkodowania za uzasadnione koszty poniesione w związku z roszczeniem. Kupujący może dochodzić tego prawa od sprzedającego w ciągu jednego miesiąca po upływie okresu gwarancji, w przeciwnym razie sąd może go nie przyznać.

19. Kupujący ma prawo wyboru sposobu reklamacji.

20. Prawa i obowiązki stron umowy w odniesieniu do praw wynikających z wadliwego wykonania umowy regulują §§ 1914-1925, 2099-2117 i 2161-2174 kodeksu cywilnego oraz ustawa nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów.

VIII.

Dostawa

  1. Strony mogą przekazywać sobie wszelką pisemną korespondencję za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  2. Kupujący zobowiązany jest dostarczać Sprzedającemu korespondencję na adres e-mail wskazany w niniejszym Regulaminie. Sprzedawca doręcza korespondencję Kupującemu na adres e-mail wskazany w koncie klienta lub zamówieniu Kupującego.

Dane osobowe

  1. Wszelkie informacje przekazane przez Kupującego w ramach współpracy ze Sprzedającym są poufne i będą traktowane jako takie. O ile Kupujący nie udzieli Sprzedającemu pisemnej zgody, Sprzedający nie będzie wykorzystywał informacji Kupującego inaczej niż w celu wykonania umowy, z wyjątkiem adresu e-mail, na który mogą być wysyłane informacje handlowe, ponieważ taka praktyka jest dozwolona przez prawo, chyba że wyraźnie odmówi. Wiadomości te mogą dotyczyć wyłącznie podobnych lub powiązanych towarów i można z nich zrezygnować w dowolnym momencie za pomocą prostych środków (wysyłając list, wiadomość e-mail lub klikając łącze w wiadomości handlowej). Adres e-mail będzie przechowywany w tym celu przez 3 lata po zawarciu ostatniej umowy między stronami.
  2. Więcej szczegółowych informacji na temat ochrony danych można znaleźć w Polityce prywatności.

IX.

Pozasądowe rozstrzyganie sporów

  1. Czeska Inspekcja Handlowa (Czech Trade Inspection Authority, Štěpánská 567/15, 120 00 Prague 2, ID No.: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs) jest organem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umowy kupna-sprzedaży. Internetowa platforma rozstrzygania sporów znajdująca się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystywana do rozstrzygania sporów między sprzedawcą a kupującym wynikających z umowy kupna.
  2. Europejskie Centrum Konsumenckie w Republice Czeskiej z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz jest punktem kontaktowym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich).
  3. Sprzedający jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie koncesji handlowej. Kontrolę handlową przeprowadza w zakresie swoich kompetencji właściwy urząd handlowy. Czeska Inspekcja Handlowa sprawuje m.in. nadzór nad przestrzeganiem ustawy nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów w określonym zakresie. 

X.

Postanowienia końcowe

  1. Wszystkie umowy pomiędzy sprzedającym a kupującym podlegają prawu Republiki Czeskiej. Jeśli relacja ustanowiona przez Umowę kupna zawiera element międzynarodowy, strony zgadzają się, że relacja ta będzie podlegać prawu Republiki Czeskiej. Pozostaje to bez uszczerbku dla praw konsumenta wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów.
  2. Sprzedający nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w stosunku do Kupującego w rozumieniu § 1826 ust. 1 lit. e) Kodeksu cywilnego.
  3. Wszelkie prawa do strony internetowej Sprzedawcy, w szczególności prawa autorskie do treści, w tym układu strony, zdjęć, filmów, grafik, znaków towarowych, logo oraz innych treści i elementów, należą do Sprzedawcy. Zabronione jest kopiowanie, modyfikowanie lub wykorzystywanie w inny sposób strony internetowej lub jej części bez zgody Sprzedawcy.
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z ingerencji osób trzecich w sklep internetowy lub jego użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem. Kupujący nie może stosować żadnych procedur, które mogłyby mieć negatywny wpływ na działanie sklepu internetowego i nie może wykonywać żadnych czynności, które mogłyby pozwolić jemu lub osobom trzecim na ingerencję lub nieuprawnione korzystanie z oprogramowania lub innych elementów składających się na sklep internetowy oraz korzystanie ze sklepu internetowego lub jego części lub oprogramowania w sposób sprzeczny z jego celem lub przeznaczeniem.
  5. Kupujący niniejszym przejmuje ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 kodeksu cywilnego.
  6. Umowa kupna, w tym Regulamin, jest archiwizowana przez Sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
  7. Sprzedający może zmienić lub uzupełnić treść Regulaminu. Postanowienie to nie ma wpływu na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.

 

 Niniejsze Warunki wchodzą w życie z dniem 1.1.2024 r.